zondag 19 juli 2015

Staarten Web met Spinnenwebben knot



Wauw wat straalde ze bij deze Haarstijl…… ze voelde zich echt een klein prinsesje…. Ondanks dat ze ruim 50 minuten stil moest zitten vroeg ze:
mama….? Wil je deze “schubjes” nog een keer bij me doen?
Mijn mini Diva vind dit lijken op een spinnenweb en deze Diva vind het op de schubben van een visje lijken….

Tijd:
>50 minuten
Zonder knot >20 minuten
Tools:
Waterspuit, puntkam, veel kleine elastiekjes, haarcrème/ wax/vet, fototoestel om je kunstwerkje vast te leggen J

Maak een afdeling rondom het hoofd en zet het haar in het midden vast zoals hieronder.


Maak in deze rand rondom het hoofd kleine staartjes. Ik heb alleen roze elastiekjes gebruikt maar het is ook heel leuk om een kleur om en om te doen. Werk met vochtig haar en wat haarproduct om pluisjes te voorkomen.



Begin bovenop het hoofd en verdeel het bovenste staartje in tweeën en maak een nieuw staartje met het staartje ernaast, welke je ook in tweeën deelt. De foto’s spreken voor zich denk ik… Zo verbind je elk staartje
  

Als je helemaal rondom bent geweest zal het er zo uitzien.
Herhaal deze stappen nog een keer…
 


Pak nu alle “schubben” samen en maak er een staart mee

  

Vanaf dit punt kun je meerdere dingen doen. Bij mijn Mini Diva heb ik het nu afgewerkt met een rommelige knot en ben in totaal
>20 minuten bezig geweest….


Je zou het ook gewoon in een staart kunnen laten of doorgaan voor de spinnenweb knot….

De knot is eigenlijk precies hetzelfde…. Je maakt eerst allemaal kleine staartjes in de staart en vervolgens deel je de staartjes weer door tweeën en verbind je ze aan elkaar door weer helemaal rondom te gaan. Spreekt voor zich denk…. Kom je er niet uit laat het me gerust weten door je vraag te stellen op onze Facebookpagina ik geef je graag tips.


Het eindresultaat…….



  

Heb je nog vragen, ideeën, verzoeknummers? Schroom dan  niet en neem contact met ons op. Heel veel suc6 en we zouden het leuk vinden om reacties te ontvangen op onze site en/of foto’s van door jouw gemaakte creaties!! 

Plaats ze op onze facebook pagina

Liefs Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten