maandag 20 juli 2015

Geveterde Vlechten




Dit is één van mijn favoriete haarstijlen. Door het lintje word het een hele mooie en lieve haarstijl vind ik zelf…. De Diva voelt
zichzelf altijd als een prinses als we dit zo doen J
Het lijkt ingewikkelder dan het is, je moet alleen wel een invlecht kunnen maken.

Tools:
Waterspuit, puntkam, 8 rubberen elastiekjes, +/- vijf schuifspeldjes, twee stukjes lint, plasticbuigzame naald, vijf klemmen/ speldjes om het haar vast te zetten, accessoires als je dat leuk vind en eventueel haarlak en of pommade. 

Ik ben begonnen met een midden scheiding af te delen tot net iets voor de kruin en ik heb deze vervolgens doorgetrokken naar beneden tot net iets achter het oor. Het overige haar heb ik vast gezet.


De voorste twee vakken heb ik vervolgens door tweeën gedeeld zodat er vier taartpuntjes ontstaan. De vier taartpunten heb ik ingevlochten.


Maak in elk vak een stevige invlecht. Ik heb hier een outside vlecht gemaakt maar het kan ook met een gewone invlecht.
Voor het vlechten heb ik het haar iets vochtig gemaakt en er wat pommade in gedaan tegen het pluizen.

Bind de linker en de rechter twee vlechten samen met een doorzichtig elastiekje.

En nu het lint….. het kan op twee manieren…. een moeilijke en een makkelijke…. Ik heb voor de makkelijke gekozenJ

Nu ga je met je naald het lintje door de vlecht heen rijgen.
Begin bij het voorste stukje van je onderste invlecht en ga door naar de vlecht erboven.  Zorg dat je vanaf hier start met een lint wat aan beide zijde even lang is…. Ik noem het voor het gemak het linker en het rechter lintje.


Je rijgt eerst met het linker lintje van boven naar benden en vervolgens pak je het rechter lintje.
Ik heb zelf aangehouden om steeds 2 lusjes van de vlecht open te laten en de naald door de derde lus te steken. Het rechter lintje komt dan mooi in het midden. Je kunt de afstand zo groot of klein maken als je zelf leuk vind. Dit doe je hetzelfde aan de andere kant.



Helaas waren mijn lintjes iets te kort want ik had met de uiteindes een strik willen maken….zoals de rechter foto hieronder. Dit kun je dus doen als je een mooi stukje lint overhoud.
Ik heb nu het lintje weggewerkt in een knotje.
Je kunt het afwerken met een knot, staart of los met krullen…. net wat je leuk vind.
  
Het eindresultaat…..


  
Met een breder lint en een staart afgewerkt bij de kleinste Diva.
Zeker met een breder lintje is het leuk om een strik te maken!



Heb je nog vragen, ideeën, verzoeknummers? Schroom dan  niet en neem contact met ons op. Heel veel suc6 en we zouden het leuk vinden om reacties te ontvangen op onze site en/of foto’s van door jouw gemaakte creaties!! 
Plaats ze op onze facebook pagina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten