zondag 6 maart 2016

Een stijlborstel

Werkt het nou echt??

Bron beeld: Google

Ik ging op onderzoek uit en dit zijn mijn bevindingen.

Looks:

De borstel ziet er wat lomp uit. Hij lijkt groter dan op de plaatjes. Hij heeft een mooi digitaal scherm waarop je de temperatuur kunt aflezen. De rode pinnen zijn van een soort rubber, deze zijn niet heel mooi afgewerkt op de borstel.
Bron beeld: Google

Om een goed beeld te krijgen heb ik de borstel getest op verschillende haartypen, daarnaast hebben deze lieve testpersonen de borstel thuis zelf ook getest.
De grote vraag... werkt het nou echt?? lees, kijk mee en oordeel zelf.

Gebruik algemeen:

De borstel warmt snel op. Tijdens het gebruik merk ik dat ik met mijn vingers het temperatuurknopje snel indruk waardoor de temperatuur omhoog of omlaag gaat. Na het eerste gebruik ben ik al 2 rode pinnen "kwijt" :-o gelukkig lagen deze op de grond en heb ik ze weer terug kunnen plaatsen.

Ik heb het haar eerst geborsteld met de Tangle Angle zodat de stijlborstel in èèn gladde beweging door het haar kan. Het is tenslotte een stylingtool en niet bedoeld om het haar mee te ontwarren ;-) houd dat in gedachten. Voordat je de stijlborstel door het haar haalt dien je je haar dus eerst te ontwarren met een (willekeurige) borstel!!

Je kunt de temperatuur van de borstel instellen zodat je de juiste temperatuur kan gebruiken voor jouw haartype. Maximale temperatuur is 230 graden. Dit is erg heet voor je haar! mijn advies: zet de borstel niet warmer dan 180/ 190 graden tenzij je erg dik, krullend en of kroezend haar hebt.


Noa:
Haartype: fijn, licht krullend, pluizig haar.

Noa heeft hier geslapen met een vlecht in vochtig haar, ze heeft krullen en erg pluizig haar van haar zelf. Mijn eerste gevoel: Wauw.... wat word het stijl!! Het gaat erg gemakkelijk. Ik heb het haar in 2 lagen verdeeld en eigenlijk met de eerste borstel beweging is het haar al stijl! Wat me wel opvalt is dat haar haar erg statisch word van de borstel.

Ingestelde temperatuur: 100 graden
Tijd: <5 min

Diane:
Haartype: Dik, veel sterk krullend haar.

"Wat ik goed vind is dat het lijkt alsof je haar natuurlijk stijl is. Het word niet zo stijl als met de stijltang.
Als ik mijn haar met de stijltang stijl ben ik ongeveer 45 min. tot een uur bezig. Met de stijlborstel doe ik er een klein half uur over. Ik heb mijn haar in 3 lagen verdeeld. Ik denk als je er een handigheidje in krijgt het sneller kan.
Ik zou deze borstel vaker pakken dan de stijltang

Wat ik minder goed vind is dat mijn haar bij de aanzet niet helemaal stijl word. Omdat de borstel wat lomp is moet het haar er precies goed tussen vallen om het stijl te maken.

Het maakt mijn haar statisch en pluizig, maar met een beetje olie en mijn handen erdoor was dit weg. Ik heb altijd statisch haar met borstelen.

Ik kreeg veel complimenten dat mijn haar leuk zat!"


ingestelde temperatuur: begonnen met 180 opgehoogd naar 200
Tijd: <30 min.



Deborah:
Haartype: Droog, krullend haar, pluizig
Dit oordeel en foto word binnenkort toegevoegd

Tests in de kapsalon:
Ook heb ik de borstel getest op verschillende personen in de kapsalon. En eigenlijk allemaal incl. mijzelf enthousiast!

Mijn eindoordeel:
Ik zou de borstel zeker aanbevelen. Ondanks de minpuntjes ben ik tevreden over het resultaat van het stijlen van het haar. Hij doet wat het belooft en voor iets minder dan €25 heb je een handige stylingtool!

 Er zijn verschillende stijlborstels in omloop. De prijzen variëren van €24,99 via Facebook adds (zonder merk) tot € 49,95 (met merk) bij:Brushly
Ik heb getest met de borstel zonder merk!

Heb jij een stijlborstel? dan zou ik graag jouw bevindingen lezen.

Groetjes Anja









Geen opmerkingen:

Een reactie posten